Prawy Brzeg Wisły – Stegna – Sztutowo (14,927 km)
Choć wydaje się to dziwne, kilometraż linii kolejowej z Prawego Brzegu Wisły do Sztutowa nie zaczyna się od zera. To pamiątka z czasów gdy linia miała swój początek w Gdańsku, a odcinek z Lewego Brzegu Wisły do Prawego Brzegu Wisły pociąg pokonywał… na promie! Kursował on aż do 1956 roku! Stacja początkowa Prawy Brzeg Wisły zlokalizowana jest tuż obok wału przeciwpowodziowego Przekopu Wisły. Widać z niego prom samochodowy (czynny do dzisiaj) oraz pozostałości promu kolejowego. Linia wiedzie początkowo przez Żuławy, a w Mikoszewie zbliża się do drogi wojewódzkiej łączącej Gdańsk z Krynicą Morską. Pociąg wjeżdża do lasu porastającego Mierzeję Wiślaną, mija Jantar-Leśniczówkę i dociera do Jantara. W tej wypoczynkowej miejscowości znajdują się aż 3 przystanki, zbudowane w czynie społecznym przez kolejarzy wąskotorowych jeszcze w latach siedemdziesiątych XX wieku. Jantar potocznie zwany „Głównym” jest stacją i w niektóre dni krzyżują się tutaj pociągi. Jantar Port położony jest najbliżej morza i tutaj wysiada większość plażowiczów. Na przystanku Jantar Młyn również czekają na pasażerów różne atrakcje.
Pociąg mija Junoszyno i wjeżdża na węzłową stację Stegna Gdańska. Gdy na trasie znajdują się dwa lub więcej pociągów, ich ruchem kieruje dyżurny ruchu i stacja zbudowana na planie trójkąta jest obsadzona. Stąd można jechać w stronę Prawego Brzegu Wisły, Sztutowa lub do Nowego Dworu Gdańskiego. Przejeżdżamy przez samo centrum Stegny, przeciskając się między domami i ośrodkami wypoczynkowymi. Mijamy zabytkowy kościół z XVIIII wieku i wyjeżdżamy w stronę Sztutowa. Przystanek Sztutowo Muzeum położony jest przy wejściu do muzeum urządzonego w byłym obozie koncentracyjnym KL Stutthof. Miejsce pamięci narodowej przypomina o trudnej historii tych okolic. Wzdłuż lasu zmierzamy do stacji końcowej, Sztutowa, podobnie jak Stegna zbudowanej na planie trójkąta. Dzięki temu pociąg nie musi dla zmiany kierunku jazdy odczepiać pojazdu trakcyjnego, lecz obraca się na trójkącie manewrowym.
Jeden z jego wierzchołków wyznacza kierunek, w którym prowadziła kiedyś linia do Krynicy Morskiej. Dzisiaj to już niestety przeszłość…